شستشوی پنل داخلی کولر گازی
نوشته شده توسط : طهماسبی

آیا به دنبال راهی برای شستشوی داخلی کولر گازی هستید؟ 

عمر مفید همه‌ی لوازم خانگی جدای از برند یا کشور سازنده ، بسیار زیاد بستگی به نحوه‌‌ی استفاده و نگهداری ما دارد . که کولر گازی نیز شامل این موارد می شود. بهترین کار برای نگهداری از کولر گازی ، سرویس سالانه کولر گازی است.شما با انجام سرویس کولر گازی کمک بزرگی به افزایش سرما دهی و راندمان کولر گازی خود میکنید علاوه بر آن باعث کاهش مصرف برق نیز می شود. سرویس کولر گازی شامل شستشوی پنل داخلی کولر گازی و شستشوی پنل داخلی کولر گازی است. برای آشنایی با نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی با ما همراه شوید.

مرحله نخست :

 

پیش از سرویس کولر گازی یا تعمیر کولر گازی قبل از انجام هر کاری ابتدا برق کولر گازی رو قطع کنید تا خیالتان راحت باشد که خطری شما رو تهدید نمی کند.

برای قطع برق کولر گازی دوشاخه کولر گازی را از برق بکشید یا فیوز برق را از جعبه ‌فیوزی که معمولاً کنار درب ورودی یا داخل آشپزخانه است رو قطع کنید.اگر تعداد فیوزها زیاد است و شما نمی‌دانید کدام فیوز مربوط به کولر گازی شماست کولر خود را روشن نمایید سپس فیوزها را یکی یکی قطع کرده با خاموش شدن کولر مشخص می‌گردد فیوز آن کدام است.

 

مرحله دوم :

 

در این مرحله ابتدا باید قاب جلویی پنل را بازکرده سپس دو عدد فیلتر آن را بیرون آورید و با استفاده از فشار آب تمیز بشویید طوری که خاک و گرد وغباری روی آن باقی نماند

شما پس ازانجام این کار باید سنسور کولر را بیرون آورده و تمیز کنید سپس به جای خودش بازگردانید. وظیفه‌ی این سنسور چک کردن دمای محیط  و فرمان روشن و خاموش شدن خودکار کولر گازی به برد می باشد. در صورت کثیف بودن این سنسور به دلیل فرمان اشتباه به برد ، در سیستم شما اختلال ایجاد می‌گردد.

 

مرحله سوم :

 

در این مرحله شستشوی فین ها یا کویل های کولر گازی باید انجام شود. عملکرد کویل ها در کولر گازی مثل عملکرد رادیاتور در خودرو می باشد. کویل ها در کولر گازی با دمای محیط در ارتباط هستند و به صورت مداوم سرمای کولر گازی را به محیط منتقل می کنند به همین جهت همواره باید تمیز و بدون مشکل باشند . برای شتسشوی کویل ها توصیه می شود ابتدا به کمک یک آب پاش یا شیشه شو مقداری آب بر روی کویل ها بپاشید و سپس توسط یک وسیله برس مانند مانند مسواک گرد و غبار موجود روی کویل ها را از روی آنها بزدایید .

اگر کولر گازی و یا اسپلیت شما در آشپزخانه نصب باشد بنابراین در معرض ذرات گرد و غبار است پس به احتمال زیاد ذرات چربی بر روی کویل های ان نشسته و این بدین معنا است که کویل ها با یک بر ساده تمیز نمی شود پس اگر با این مشکل مواجه شدید بهتر است ابتدا یک گاز پاک کن تهیه نمایید سپس گاز پاک کن را روی کویل ها بپاشید و بگذارید که نزدیک به یک ساعت بر روی کویل ها بماند تا خوب اثر کرده و ذرات چربی نرم گردند. بعد از گذشت یک ساعت شما می توانید ابتدا با آب پاش بر روی کویل ها آب ریخته و سپس به وسیله یک برس یا مسواک به راحتی ذرات چربی را از روی فین ها جدا کنید .

بعد از شستشوی فین ها ابتدا سنسور را در جای خود قرار داده و سپس دو فیلتر را قرار داده آنگاه قاب جلویی کولر گازی را ببنید .

حال شما با روشن کردن مجدد کولر گازی خود به طور کاملا محسوسی تغییرات را مشاهده کرده و می توانید با آرامش از خنکای باد کولر گازی خود لذت ببرید .

 





:: برچسب‌ها: شستشوی پنل داخلی کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: